جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: آخرین نماز جمعه مرداد ماه در تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش مهر آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی گفت: آزادگان، زندانهای اسارت را به عبادتگاه تبدیل کرده بودند و در بدترین شرایط استقامت چشمگیرشان ماموران بعثی را به شگفت آورده بود.

 آیت الله جنتی در ادامه از سپاه پاسداران به خاطر تلاش در انهدام و دستگیری گروهک تروریستی پژاک تشکر و قدردانی کرد.

 وی با اشاره به اینکه 28 مرداد روز ننگین تاریخ مملکت ایران است اظهار داشت: مصدق قدر آیت الله کاشانی را ندانسته و مغلوب قدرتش شد و طرح جدایی دین از سیاست را پایه گذاری کرد.

 وی افزود: در نتیجه مردم از مصدق بریده و از او روی برگرداندند و کار به جایی رسید که مقدمات کودتای 28 مرداد فراهم شده و شاه به کشور بازگشت.

 آیت الله جنتی روز قدس را روز عجیب در تاریخ ایران دانست و گفت: روز قدس موجب تحکیم پایه های نظام شد و دشمنان داخلی را طرد کرد.

 دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه روز قدس پیامی داشت که مردم مسلمان روی زمین باید علیه اسرائیل قیام و راهپیمایی کنند تاکید کرد: اسرائیل امروز ننگین ترین روزهای تاریخ زندگی خود را می گذارند.

 وی با تاکید بر اینکه روز قدس حماسه 9 دی را پایه گذاری کرد گفت: روز قدس معجزه می‌کند، روز قدس بود که در جریان فتنه کار خود را کرد و فتنه گران را رسوا کرده و هویت آنها را برملا کرد.

 وی افزود: از نعمت‌های خداوند این است که با هزینه‌های کم بهره‌های فراوان را نصیب مردم می‌کند حضور در راهپیمایی قدس صوابش از اعمال مستحبی بیشتر است چون از حکومت اسلامی و ولایت حمایت می‌کند.

 خطیب جمعه تهران خیزش‌های اسلامی را نتیجه 32 سال بزرگداشت روز قدس دانست و تصریح کرد: امروز در کشورهای اسلامی روزهای جمعه در برابر دیکتاتورها تظاهرات می‌کنند که الهام گرفته است انقلاب ایران است.

 وی افزود: اگر ایران نبود ملت‌های منطقه سالهای سال باید از فرعون‌ها لگد می‌خوردند، سرنوشت فرعون‌های عربستان، لیبی و یمن نیز با سرنوشت فرعون مصر مشترک خواهد بود.

 آیت الله جنتی با اشاره به اعتراضات مردمی انگلستان اظهار داشت: شورش‌های بی‌سابقه در آمریکا، انگلستان شیپور بیداری را نواخته است.

 وی گفت: مسئله انگلیس تبعیض نژادی است چرا سیاه پوستاان به جرم نژاد می‌کشید؟

 جنتی تاکید کرد: موج‌های مردمی مهار شدنی نیست و تا نابودی جباران تاریخ در غرب وآمریکا ادامه خواهد داشت.

 وی با اشاره به تظاهرات یهودیان در فلسطین اشغالی گفت: تا امروز حکومت در این کشور به صورتی بود که مردم سالهای سال دم نمی‌زدند و حتی یک خبر در رابطه با اعتراض آنها به رژیم شنیده نمی‌شد اما حرکت‌های امروز در فلسطین اشغالی ادامه خواهد داشت.

 وی تاکید کرد: خیزش‌های اخیر مقدمه ظهور عدالت مطلق حضرت ولی عصر (عج) می‌باشد.

 وی در بخش دیگری از سخنرانی خود در نماز جمعه تهران با انتقاد از قدرت طلبی برخی سیاسیون گفت: برخی از اتفاقاتی که در داخل می افتد ناشی از قدرت طلبی است. مگر قدرت چقدر ارزش دارد که همه چیز را فدای قدرت می‌کنیم و به هر قیمتی دنبال جمع آوری رای برای انتخابات ریاست جمهوری هستیم؟

 جنتی سرمایه گذاری‌های بی حساب و کتاب مالی، روابط بی‌حساب، جذب بی‌دین ها، بی‌حجاب ها، بی‌بند و بارها، ملی گرایان، سلطنت طلبان را از جمله حربه‌های این گروه برای کسب رای در انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: شما این آرزو را به گور خواهید برد.

 وی تاکید کرد: قشر عظیم متدین حاضر در راهپیمایی 9 دی و 22 بهمن هرگز با این گروه همراه نخواهند شد و آنها حمایت این قشر را برای همیشه از دست داده‌اند.

 وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به فاجعه انسانی در سومالی گفت: مسئله سومالی خواب را از چشم انسان می‌رباید در این کشور 12 میلیون انسان گرسنه در انتظار مرگ هستند.

 جنتی تاکید کرد:  کشورهای اسلامی نباید در برابر مردم گرسنه سومالی بی‌تفاوت باشند.

 آیت الله احمد جنتی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه اول با اشاره به شرافت ماه رمضان گفت: شرافت رمضان به نزول قرآن و شب قدر است در این ماه نورانیت فراگیر می‌شود و افضل اعمال این ماه ترک گناه است.

 دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه قبل از فرا رسیدن لیالی قدر باید مقدمه چینی‌هایی برای مستجاب شدن دعاهایتان بکنید گفت: در آستانه لیالی قدر حجاب‌هایی که مانع از استجابت دعاهایتان می‌شود از میان بردارید.

 وی تاکید کرد: در این ماه به فقرا و بیچارگان رسیدگی کنید مبادا در جامعه روزه دار افرادی حضور داشته باشند که برای سحر غذایی نداشته باشند.

کد خبر 143536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز